No
sóc mare encara, així que escric amb manca de sensibilitat per una banda, però
he estat molts anys entrenadora de joves i adolescents i, aquest costat el
conec bé. Hi ha pares i mares de tot tipus: aquells que deixen els fills com
qui aparca el cotxe i que no se’ls molesti fins a l’hora de plegar, els que
s’involucren agafant una distància prudent i equilibrada entre l’interès i el
deixar fer tant als fills com a l’entrenador i els que ofeguen als seus fills
i, de rebot als tècnics, com si amb 10 anys haguessin de ser campions del món.
sóc mare encara, així que escric amb manca de sensibilitat per una banda, però
he estat molts anys entrenadora de joves i adolescents i, aquest costat el
conec bé. Hi ha pares i mares de tot tipus: aquells que deixen els fills com
qui aparca el cotxe i que no se’ls molesti fins a l’hora de plegar, els que
s’involucren agafant una distància prudent i equilibrada entre l’interès i el
deixar fer tant als fills com a l’entrenador i els que ofeguen als seus fills
i, de rebot als tècnics, com si amb 10 anys haguessin de ser campions del món.
Una relació equilibrada podria ser la següent:
1. L’esport és un altre espai d’aprenentatge
pels infants i joves, on desenvolupen altres habilitats que ni trobaran a
l’escola ni a casa. Val la pena deixar que ho vagin descobrint sols, sempre amb
un ull posat a la distància i un guiatge subtil.
pels infants i joves, on desenvolupen altres habilitats que ni trobaran a
l’escola ni a casa. Val la pena deixar que ho vagin descobrint sols, sempre amb
un ull posat a la distància i un guiatge subtil.
2. L’esport en l’etapa infantil ha de ser un joc
amb certes normes, un espai lúdic per aprendre a apreciar valors com el
respecte, l’autodisciplina, la constància, el treball en equip, etc.
amb certes normes, un espai lúdic per aprendre a apreciar valors com el
respecte, l’autodisciplina, la constància, el treball en equip, etc.
3. És important deixar-los xocar contra les
victòries i les derrotes. Traient importància a unes i ajudant a superar les
altres.
victòries i les derrotes. Traient importància a unes i ajudant a superar les
altres.
4. Cal animar-los des de casa, seguir-los i
donar-los la importància que té aquella activitat. Trobar l’equilibri entre
ignorar-ho i enaltir-ho seria perfecte.
donar-los la importància que té aquella activitat. Trobar l’equilibri entre
ignorar-ho i enaltir-ho seria perfecte.
5. Si veuen als pares i mares com algú amb qui
compartir-ho, no només a nivell pràctic, sinó també emocional, segurament allargaran
l’activitat més enllà de la difícil adolescència, època de gran abandó
esportiu.
compartir-ho, no només a nivell pràctic, sinó també emocional, segurament allargaran
l’activitat més enllà de la difícil adolescència, època de gran abandó
esportiu.
Normal
0
21
false
false
false
ES-TRAD
JA
X-NONE
–>